Szeretettel köszöntelek a Tarot-Szimbolikus Szellemi Piramis Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tarot-Szimbolikus Szellemi Piramis Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tarot-Szimbolikus Szellemi Piramis Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tarot-Szimbolikus Szellemi Piramis Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tarot-Szimbolikus Szellemi Piramis Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tarot-Szimbolikus Szellemi Piramis Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tarot-Szimbolikus Szellemi Piramis Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tarot-Szimbolikus Szellemi Piramis Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Tarot, mint sors-rendezési útmutató
(A kelta kereszttel történő sorselemzés logikája)
Amiként a cím is mutatja, reális (metafizikai) alapja és funkciója
szerint, a Tarot egy személyi sors-beavatási (önbeavatási) rendszer. A
közhiedelem ellenére, a Tarot nem ostoba, és végső soron hamis(!)
jóslások végzések érdekében lett létrehozva. A Jóslás azért értelmetlen,
mivel annak az alap-logikája teljes mértékben ellentmond az egyetemes
törvények közül annak a törvénynek, amely az ember számára a
legfontosabb: a spirituális fejlődés törvényének és ezáltal a személyi
szabad akarat törvényének is.
De mielőtt az elméleti eszmefuttatásba jobban belemerülnénk, annak a
metafizikai igazságnak a szellemében, miszerint a teória (Teo - ria:
Isten - látás) értéktelen kolonc az ember nyakában (eszében,
képzeletében) amennyiben nem próbálják ki a gyakorlatban, ismerkedjünk
meg a 22 ikonnal dolgozó Tarot rendszernek (A Nagy Arkánumnak) az egyik
legegyszerűbb „kártyavetési” módszerével, az úgynevezett
kelta-kereszttel, amely jó alapot biztosít a Tarot ikonok szimbólumainak
megismeréséhez és a nem jóslásra használt sorselemzéseknek az
alap-logikája megértéséhez.
A Kelta Kereszt hét ikonnal dolgozik, egészen pontosan: hat plusz egy
ikonnal, amely hét kártya-lapot a következő képpen választunk ki a 22-es
kártyapakliból: Elsősorban kiválasztjuk azt az egyes pozícióba (a
kereszt középpontjába) elhelyezendő alap-ikont, amelynek az
alapjelentése és a „segítő” szimbólumai a leginkább megfelelnek és
jellemzik azt az életproblémát, sors-kérdést, aminek a megoldása
érdekében a sorselemzést el akarjuk végezni, illetve amely kérdésre
választ akarunk kapni. Ily módon tehát a pakliban 21 darab kártyalap
marad, vagyis 3X7 darab kártyalap, amit keverés után, a keverés által
adott sorrendben (felülről lefelé tehát), arccal lefelé fordítva, három
egymás alatti sorban és hét oszlopban helyezünk el az asztallapon,
vagyis három sorba hét - hét kártyát helyezünk el lefelé fordítva.
Ez után az első kirakásos műveletnek a végeztével, megkérjük az illető
személyt, aki számára a sorselemzést végezzük, hogy amennyire nyugodtan
és finoman csak lehet („finoman és nőiesen”!) egymás után, válasszon ki
mind a három hét kártyalapot tartalmazó sorból két darab kártyalapot,
vagyis összesen hat darab kártyát (2X3=6) és anélkül, hogy felfordítaná
azokat, a kiválasztás sorrendjébe adja a „kártyavető” személy kezébe,
aki ezeket a lapokat (a hat darab kiválasztott kártyát), a kiválasztás
sorrendje szerint - és még mindig arccal lefelé fordítva! - , elhelyezi a
bal kezébe. Miután ez megtörtént, a maradék lapokat össze lehet szedni
és félretenni, valamint a Kelta Kereszt kirakását és az értelmezést
elkezdeni úgy, hogy a kereszt képzeletbeli középpontjában elhelyezett
első (egyes számú) pozícióba került alap-ikon alá, a kereszt alsó
száraként, immár felfordított arccal elhelyezzük azt az ikont ábrázoló
kártyát, amely a balkezünkbe gyűjtött hatos csomónak a legaljára került
(amelyet az a személy aki számára a sorselemzést végezzük, elsőként
kiválasztott).
Ez, a kettős pozícióba kerülő ikon jelentéstartalma és a kiegészítő
szimbólumai fogják jelezni - jelenteni számunkra a felvetett probléma
igazi, spirituális és kauzális (szellemi) gyökerét és alapját, vagyis
azt, azokat a negatív képzeteket, félelmeket, szorongásokat és/vagy
ambíciókat, amelyeket a „sorselemzett” személy a tudattalanja legmélyén
táplál az élettel, a sorsával, illetve az életét és a sorsát meghatározó
személyekkel, vagy a sorsának az elemeit képező társadalmi, kulturális,
vallásos, anyagi, stb. körülményekkel szemben. Láthatjuk tehát, hogy ez
egy igen fontos pozíció, mivel a kettős pozícióba kerülő ikon
jelentésének a helyes értelmezése máris feloldhatja az illető problémát,
illetve választ adhat a probléma által felvetett sors-kérdésre. Ezért
is hívjuk az ide kerülő ikon-ábrázoló lapot gyökkártyának. De nem csak
az illető személy tudattalan lelki és szellemi világában létező
görcsöket, tévképzeteket és negatív ambíciókat tárja fel a kettős
pozícióba kerülő ikon, hanem azokat a távoli múltban elkövetett tetteket
(vétkeket) is, amelyek a jelenben firtatott problémát, nehéz
sors-krízist, drámai, vagy tragikus élethelyzetet előidézték.
Ezt az értelmezést követően, a bal kezünkben megmaradt öt lap közül
ugyancsak kivesszük a legalsót és a kereszt jobb szárnyaként (a mi
balkezünk felőli oldalon, amennyiben a kirakandó keresztel szemben
ülünk), felfordított arccal a hármas pozícióba fektetjük. Az ide kerülő
ikon azt a közelmúltban előállt sors-helyzetet, illetve annak a
felismerésnek a jellegét jelzi, amikor a sorselemezett személy rá jött
arra, hogy az egyes ikon által megtestesített sorsprobléma annyira
fontos (súlyos), hogy valamiképpen meg kell oldani, illetve fel kell
oldani. A hármas pozícióba kerülő ikonnak tehát inkább jelző, illetve
megnyugtató szerepe van, mivel a kártyavető - sorselemző személy számára
azt jelzi, hogy a kettős pozícióba került Ikon jelentéséből kiolvasott
mélytudati problémák milyen életjelenségekhez vezettek az akuttá vált
problémás élethelyzet (esetleg betegség, baleset, személyi, vagy anyagi
veszteség) mellett és a sorselemzett személy számára viszont, aki átélte
az illető eseményeket megnyugtatásul szolgál, hogy a kártya jelzései
helyesek és kártyavető jó nyomon jár, nem vezeti őt félre.
A kirakásra soron következő kártya ikonja, amely a kereszt felső szárát
fogja képezni és a négyes pozícióba kerül, azt a következtetést jelzi,
amelyre a sorselemzett személy időközben eljutott a kérdezett - kutatott
sorshelyzete megoldásaképpen, vagyis azt a gondolatot, ami szerint ő
megoldhatónak véli a jelenben a problémáját. Azok a személyek, akik
valamelyest helyes spirituális tájékozódással rendelkeznek és nem
jóslásra számítanak, hanem komolyabb sorshelyzet értelmezésre, általában
elég helyes következtetésekre jutnak és jól látják a felvetett
problémájuk megoldási lehetőségeit, ezért az innen kiolvasható
gondolataikat, elképzeléseiket nem mint elvezendő, helytelen
megoldásokat kell értékelni - értelmezni, hanem mint megjegyzendő,
megtartandó és beváltandó - alkalmazandó gondolatokat, ötleteket. Ezek a
gondolatok, ötletek azonban - amelyek majdhogynem egy az egyben szoktak
találni a négyes pozícióba kerülő ikon jelentés tartalmával - még nem
lesznek elegendőek a probléma teljes feloldásához. Ennek a pozíciónak is
könnyebb, de legalábbis nem olyan súlyos a jelentése mint a kettős
pozícióba és főként az ötös pozícióba kerülő ikonnak. Inkább a
kártyavető személy spirituális tájékozódását segítő funkciója van és
természetesen a sorselemezett személy bizalmát megnyerő funkciója. És
erre a bizalomra szükség is van, mivel a sors-probléma feloldási
lehetőségét jelző ikon jelentése általában mindig gyökeresen el szokott
térni, nem csak hogy a sorselemzett személynek a probléma megoldására
vonatkozó elképzeléseitől, hanem a éppenséggel kártyavető - értelmező
személy elképzeléseitől is. Én is csak nyolc évnyi gyakorlat,
illetve metafizikai gondolkozás után jutottam el oda, hogy a megoldást
jelző ikon jellegét, illetve a megfelelő kártyalapot előre meg tudjam
sejteni (a magam számára meg tudjam jósolni). És ez logikus is, hiszen
az embernek a Lilith által befolyásolt, illetve létrontás (a bűnbeesés)
logikája szerint működő spekulatív gondolkozása merőben eltér az élet és
a lét eredeti rendeltetésének a logikájától és amiként a személyi
horoszkópok értelmezése közben is kiderül, általában mindenki ott keresi
a boldogságát és az üdvösségét ahol nem kellene és abba az irányba,
amerre az igazi életfeladatai várják, és ahol megtalálná a beteljesedést
és a harmóniát, eszébe sem jutna keresni, illetve, ha eszébe is jutna,
mivel a sorsa, vagy más, bölcsebb személyek ezt számára jelzik,
ellenségesen elhárítja magától ezeket a cselekvési és magatartási
lehetőségeket.
A kereszt bal oldali szárát (a kereszttel szemben ülő kártyavető személy
jobb oldala felöli szárát) képező, soron következő, ötös pozícióba
kerülő kártyalap ikonja tehát, a felvetett - kérdezett probléma
gyakorlati megoldását jelzi, vagyis azt a létfontosságú tettet,
cselekvést, vagy cselekvéssort, illetve azt a magatartási - viszonyulási
formát (mentalitást), amelynek az elkövetése, elvégzése, illetve
felvétele - felvállalása, a felvetett sorsprobléma megoldásához és a
krízis feloldásához (a gyógyuláshoz - kibéküléshez - megbocsátáshoz)
elvezethet, vagyis azt a tettet, cselekvést, magatartást, amely
elindítja a sorseseményeket a pozitív kibontakozás (sors-megoldás,
krízisfeloldás) irányába. És eben a fázisban úgymond véresen komollyá
válik mind a sorselemzés, mind a sorshelyzet, mivel a hetes pozícióba
kerülő ikon által jelzett pozitív megoldás, amire a felelőtlen és
metafizikailag tájékozatlan sorsértelmezők a jóslataikat alapozzák, csak
és csakis akkor következik be, ha az ötös pozícióba került (negyedik)
ikon jelentését helyesen értelmezzük és ha ezt a jelentést a
sorselemzett személy el is fogadja és végrehajtja. Természetesen, itt
még a „legrosszabbnak”, illetve legsötétebbnek (negatív
jelentéstartalmúnak) képzelt ikonok jelentését sem szabad a közismert
elnevezésük jelentése szó szerint és negatívan értelmezni. Amint
később meg fogjuk látni, 13-as kártya ikonjának, a Halálnak például
koránt sem az a jelentése, hogy a sorselemzett személynek meg kell
halnia, vagy isten őrizz, meg kell gyilkolnia valakit, hanem az, hogy
valamiről, vagy valakiről ami a felvetett problémával kapcsolatos végleg
lemondania, annak (például egy szokásának, vagy elgondolásának)
gyökeresen hátat kell fordítania. A 15-ös ikon viszont koránt se azt
jelenti, hogy félni kell az ördögtől és elbújni előle, hanem azt, hogy a
felvetett problémával kapcsolatos félelmeivel, esetleges hátsó
(alantas) gondolataival, kísértő érzéseivel, sóvárgásaival becsületesen
és nyíltan, lehetőleg minden önámítás nélkül szembe kell néznie és
önmagának ezeket az alacsonyrendű érzéseket, gondolatokat, vágyakat
maradéktalanul be kell ismernie.
De a sorsértelmezés igazából csak most, a hatos pozícióba kerülő (a
kereszt alá, vagy a kereszt mellé elhelyezett) ikon értelmezésénél válik
igazán komollyá és nehézzé, mivel a hatos pozíció a vízválasztó
pozíció, vagyis a tényleges krízis-állapotokat jelző ikonnak a helye.
Amennyiben ugyanis, valaki maradéktalanul és helyesen felismeri,
felvállalja és el is végzi (betartja) azt, amit az ötös pozícióba került
ikon jelez, az első látásra (egészen pontosan: csak látszatra tehát!)
minden összezavarodik az életében, a felvetett problémával
kapcsolatosan, sőt: látszólag még az attól független sorselemek,
sorshelyzetek is felborulnak, vagy kizökkent az addig normálisnak
képzelt kerékvágásukból. És ez megint csak logikus, hiszen
amennyiben megtesszük azt a sorsdöntő lépést, elkövetjük azt a
cselekvést, illetve felvesszük azt a szükséges mentalitást, amely az
életünknek az eredeti, spirituális rendeltetése irányába fogja vezetni a
sorsunkat, pontosan annak az addig normálisnak képzelt életrendnek,
személyi, vagy családi állapotnak kell felborulnia és gyökeresen
átváltoznia, ami a megoldani vágyott problémánkat (betegséget,
konfliktust veszteséget) okozta. És a legtöbbször ez, az általunk
normálisnak, vagy jónak, helyesnek és rendesnek tudott (képzelt) és
általunk létrehozott, de legalábbis mindenképp - még ha csak a megszokás
miatt beletörődésképpen is - általunk fenntartott, életrend (ami
igazából a drámai, vagy tragikus sorshelyzetet okozta), esetleg egy
rokoni, baráti, vagy éppenséggel élettársi viszony, esetleg egy jól
jövedelmező, vagy legalábbis kényelmes foglalkozás, vagy látszólagos
biztonságot jelentő munkahely, stb. szokott lenni. A sors-helyzet
megváltozása, felborulása tehát nem látszólagos, hanem igenis reális,
csupán az a látszólagos, hogy mi azt hátrányosnak, károsnak, vagy
veszélyesnek találjuk, holott épp ez a megváltozott (feje tetejére állt,
a „rendes” útjából kitért) új sorshelyzet lesz az, amely a hetes
pozícióba kerülő ikon által jelzett pozitív megoldást eredményezi. Ezért
tehát nagyon fontos, hogy felhívjuk az illető (sorselemzett) személynek
a figyelmét arra, hogy nem kell megijednie a krízis-helyzettől és nem
kell visszakoznia és semmiképp nem kell visszarendeznie mindent a régi
állapotok szerint (ami egyébként úgy sem lehetséges!), hanem bízva a
pozitív jövőben, előre kell lépnie tovább és/vagy kitartania megalkuvás
nélkül.
A hetes pozícióba kerülő (a bal kezünkben a hatodik, vagyis a legfelső)
kártyalap ikonjának, amelyet a hatos pozíció ikonja mellé helyezünk,
minden esetben csak és csakis pozitív a jelentése - még akkor is tehát,
ha szintén a számunkra „legijesztőbb” (legfélelmetesebb) ikont ábrázoló
kártyalap kerülne oda. Így például a 13-as ikonnak a jelentése az, hogy
sikerül valamitől, vagy valakitől, ami a problémának az igazi okát
képezte, vagy létrehozta és fenntartotta maradéktalanul megszabadulnunk
és ettől ezektől a szellemi, lelki, vagy anyagi (személyi) terhektől
megszabadulva haladhatunk és fejlődhetünk tovább, vagy a ha a 15-ös
kártyának az ikonja, az ördög kerül ide, ennek a jelentése az, hogy
megszabadulunk a bajainkat (betegségeinket, konfliktusainkat,
veszteségeinket) és nehéz sorhelyzeteinket előidéző kísértésektől,
alantas vágyainktól, gondolatainktól, vagy félelmeinktől,
szorongásainktól.
Ezek után talán máris érthető, hogy igazi sorselemzés és a primitív
jóslás közötti különbség a végeredményekben, illetve a következményekben
van. Mialatt a jóslással akkor sem ér semmit a személy, ha a Tarot
által feltárt jövőképe szerint úgymond szerencsés fordulat állna be az
életébe, vagy megnyugodhat afelől, hogy semmiféle veszély (betegség,
baleset, vagyonvesztés, szeretett személynek, személyeknek az
elvesztése, stb.) nem fenyegeti, illetve, ha bele nyugszik a
„szerencsétlen sorsába”, az avatott és tényleges sorshelyzet feltárás,
valamint a negatív személyi determinációkból eredő (a karmából eredő!)
lelki és szellemi állapotoknak a feloldását és meghaladását, illetve a
személyi életképzelet megtisztulását és ezáltal az illető személynek a
spirituális fejlődési programja szerinti új, pozitív képességek
kialakulását szolgálja. Hogy miért ér többet az elsőnél a második?
Egyszerűen azért, mert, amiként azt a Tarot tízes ikonja, a sors-kerék
is ábrázolja, a kiegyenlítődés törvénye miatt, és annak alapján,
teljesen hiába van valakinek mondjuk egy számára kedvező csillagzat
miatt un. szerencséje, hiába ér valakit egy szerencsés helyzet az élete
egy bizonyos szakaszában, amennyiben ezt a helyzetet nem képes az ő
személyi fejlődési élet-programjának megfelelően, a spirituális
fejlődése érdekében felhasználni. Sőt: a legtöbb esetben (az esetek 96
százalékában) az ilyen „szerencse” által sújtott személyek, ahelyett,
hogy harmonikus és egészséges lényekké válnának, éppenséggel visszafelé
fejlődnek a „szerencséjük” által nyújtott lehetőségekkel, vagyis a
szerencse által nyújtott kényelmi állapotokban és természetes, hogy
ennek megfelelően a közeljövőben, vagy a távoli jövőben ennek a vissza
felé történő fejlődésnek (a „vissza - élésnek”) jelentkezik a negatív
következménye. Akár a személyi kapcsolatok megromlásában, akár
pszichés, vagy más, szellemi betegségek formájában.
Amennyiben az illető személy nem degradálódik spirituálisan, hanem
mindössze stagnál „a szerencsés élet-véletlen”, vagy a jól kihasznált -
kiaknázott sorsfordulat következtében, egyszerűen el fogja veszíteni az
un. „szerencséjének” a tárgyát illetve az alanyát, amiként azt a
sorskeréken le - fel körhintázó, keruboknak, szfinxeknek, csóré fenekű
majmoknak a látszatra váltakozó, de végeredményben azonos körben mozgó
pozíciója is jelzi.
Az igazi (helyes) sors értelmezés szerint viszont, a fentiek tudatában a
jóslás egyáltalán ne érdekes, sőt: a az un. kártyavetés éppen azt
mutatja meg, hogy miképpen oldhatjuk fel a negatív sors-determinációkat
és ezáltal miképpen szállhatunk ki a sors-determinációk szerencse -
szerencsétlenség ördögi köréből, hogy miképpen juthatunk ki az anyai ági
ősszülőnk által önkéntelenül ránk hagyott negatív sorshelyzetek
labirintusából, és miképpen vehetjük a kezünkbe a sorsunkat (az un.
„egész - ségünket”) és adhatunk az egyetemes törvényekkel és a személyes
fejlődési sorsprogramunkkal harmóniában álló kreatív értelmet az
életünknek.
Ezért a komoly értelmezésben, a különböző „kártyavetési” módoknak éppen
arra a pozíciójába kerülő ikon szimbólum-rendszerét, nem a lehetséges
jövő szerint értelmezzük, hanem annak a szükséges lépésnek, annak a
külső magatartási formának, vagy belő mentalitásnak (a megoldandó,
meghaladandó sorshelyzethez való viszonyulásnak) a jellégét igyekszünk
megfejteni, amely lépés, vagy magatartás - mentalitás az eredményes és
pozitív sorskibontakozáshoz vezethet, olyan módon, hogy ezáltal és
eközben az a személy aki számára a sorselemzést végezzük, ráébredjen a
sorsának egy igen fontos, motívumára, mozzanatára. Ezt a fejlődési
elemet, ennek a fejlődési folyamatnak a jellegét viszont nem nekünk kell
kitalálni, hanem a kártyavetés különböző pozícióiba kerülő ikonok
szimbólumrendszerének az értelmezése adja ki, sőt: minden kártyavetési
módszer (rend) tartalmaz egy olyan ikon-pozíciót, amely erre, a
fejlődési elemre, folyamatra utal. A Kelta - kereszt nevű elemzésben,
amely szerint az alábbiakban be fogom mutatni a Tarot ikonjainak a
metafizikai értelmezését, ezt a fejlődési jelleget és mozzanatot
(folyamtatot) jelző pozíció közvetlenül a megteendő szükséges lépést
(felveendő mentalitást) jelző ötöst pozíciót követő hatos pozícióba
kerülő ikon jelzi. Bár látszólag ez, a krízis jelegére utaló pozíció,
egy fölösleges mozzanat a Kelta kereszt rendszerében, végeredményben
ennek a helyes megvalósítása - végig élése a legfontosabb momentuma a
sors-feloldásnak, mivel előfeltétele annak, hogy amennyiben helyesen
értelmeztük és helyesen tettük meg a szükséges lépéseket (helyen
avatkoztunk be az adott sorshelyzetbe, a hetes pozícióba kerülő ikon
által jelzett megvalósulás (következmény) végeredménye pozitív lehessen.
És ez akkor is így van, ha a Tarot huszonkét ikonja és a Tarot
segítségével végrehajtható különböző sorselemzési technikák által,
akárcsak más, az egyetemes törvények működési mechanikájára alapozott
szimbolikus sorselemzési - sorsértelmezési rendszerrel (Például az
asztrológiával) - a bűnbeesés korrupt logikája szerint gondolkozó,
vagyis az életnyerés lehetőségébe vetett hit egoista életkoncepciója
szerint élő személyek számára -, bizonyos kis mértékű százalékaránnyal a
jóslatok is beválnak. Ám az igazi beavatottak által gyakorolt Tarot
sorselemzés ennél, az alacsonyrendű és sehova nem vezető (értelmetlen)
jóslási lehetőségnél sokkal többet ér és jelent.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Tarot beavatási rendszer
A nőiség archetípusai a Tarot misztériumában 2
A nőiség archetípusai a Tarot misztériumában 1
Tarot szó jelentéséről